Podsumowanie 3. edycji projektu „Matematyka nas dotyka, czyli rzecz o wszechobecności matematyki” w Szkole Podstawowej nr 8

Zaloguj

Podsumowanie 3. edycji projektu „Matematyka nas dotyka, czyli rzecz o wszechobecności matematyki” w Szkole Podstawowej nr 8

Wtorek , 08 stycznia  2019 

Już po raz trzeci uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 w Tarnowie uczestniczyli w realizacji autorskiego projektu matematycznego współfinansowanego przez Fundację mBanku. Partnerami projektu był Urząd Miasta Tarnowa oraz Stowarzyszenie Tarnowskie Forum Edukacyjne Iluminacja.

 

Cele Projektu:

- zachęcenie nauczycieli do sięgnięcia po nowe metody nauczania, uczenia się matematyki;

- zainteresowanie uczniów klas 1-8 matematyką poprzez innowacyjne metody i narzędzia edukacji matematycznej, pokazanie praktycznych zastosowań matematyki w życiu i w naturze oraz uczniowski tuto ring;

- rozwijanie u uczniów umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów i kodowania;

- rozbudzanie u uczniów umiejętności rozwiązywania problemów matematycznych poprzez: zastosowanie metody WebQuest i łamigłówek przestrzennych;

- rozwijanie u uczniów umiejętności myślenia, zapamiętywania, kojarzenia i koncentracji uwagi poprzez kreatywne i ciekawe techniki oraz ćwiczenia.

 

Projekt objął uczniów Szkoły Podstawowej nr 8 im. K. K. Baczyńskiego w Tarnowie oraz uczestników półkolonii. „Półkoloniści” podczas „Terenowych łamigłówek matematycznych w trakcie lata” liczyli, mierzyli oraz spotkali się na „Matematycznym wakacyjnym planszowisku”.

 

Nauczyciele uczestniczyli w 2 warsztatach metodycznych na temat umysłowego treningu w edukacji matematycznej uczniów SP, opracowali Poradnik dla rodziców „Zabawy matematyczne trenujące umysł”.

 

Podczas dodatkowych zajęć uczniowie  tworzyli  szkolną grę terenową i budowali  modele różnych konstrukcji z puzzli 3D oraz Zometool Creator. Ponadto uczestniczyli w  matematycznych  treningach  umysłowych, rozwiązywali zagadki detektywistyczne, aby uwolnić królową Math. Odkrywali  związki matematyki z przyrodą, kosmosem, literaturą, muzyką, z życiem codziennym. Uczniowie klas 4-8 byli MatTutorami dla młodszych kolegów. W Matematycznej  Poradni  miały miejsce umysłowe treningi uczniów SP w edukacji matematycznej. Młodsi uczniowie przeżyli  niezwykłą przygodę z kosmitą Scottiem, który nauczył ich programowania. Na zakończenie projektu odbył się „MATEMATYCZNY MARATON UMYSŁU”.

 

W ramach podsumowania projektu w dniu 19 grudnia uczniowie brali udział w licznych grach, zabawach, konkursach i potyczkach matematycznych zorganizowanych przez nauczycieli w swoich klasach. Miały one charakter indywidualnych zajęć lub międzyklasowych potyczek i zmagań.

 

Odbywały się matematyczne gry i zabawy stolikowe, rozwiązywanie matematycznych łamigłówek, zagadek i rebusów, świąteczne kodowanie i programowanie, układanie przestrzennych kostek czy łańcuchów.

 

Uczniowie doskonalili umiejętność logicznego myślenia oraz zapamiętywania, czytania instrukcji i zakodowanych informacji, analizowania i wnioskowania, opracowania i wyjaśniania strategii rozwiązania zadania lub problemu, kształtowali wyobraźnię przestrzenną oraz nauczyli się lepszej i coraz efektywniejszej współpracy w grupie.

 

„Matemagicy - niepowtarzalne układanki, czyli wariacje z łamigłówkami przestrzennymi”, „Uratuj kosmitów, czyli naucz się programowania ze Scottiem”, „Matematyczna pułapka – czyli uwolnić królową”, „Webquest – rozwiązywanie tajemnic/poszukiwania w sieci”, spotkania w Matematycznej Poradni to jedne z wielu niecodziennych spotkań z matematyką w Szkole Podstawowej nr 8 realizowanych w ramach projektu. Mimo jego zakończenia, dalszy ciąg matematycznych zmagań nastąpi.

 

 

Galeria zdjęć – zobacz

 

 

 

 

Źródło: SP 8 w Tarnowie 




Strona 1 spośród 2

< Poprzednia